Angielski w pracy – 4 wskazówki, jak sobie z nim poradzić

Angielski w pracy

Znajdujesz kolejną ofertę, na którą chętnie byś aplikował, ale bardziej niż zaawansowana znajomość Excela przeraża Cię to, że w Twojej wymarzonej pracy wymagany jest komunikatywny angielski? A może już pracujesz w międzynarodowej firmie, ale nadal robi Ci się gorąco na samą myśl o prezentacji w języku obcym? Poznaj 4 sposoby na to, żeby angielski w pracy stał się dla Ciebie źródłem prawdziwej satysfakcji – a nie powodem do stresu.

Angielski w pracy – jak dobrze musisz go znać?

Nawet jeśli jesteś rekrutowany do międzynarodowej firmy na stanowisko, na którym jest wymagana znajomość hiszpańskiego, niemieckiego czy włoskiego – pracodawca będzie najprawdopodobniej wymagał od Ciebie również umiejętności porozumiewania się w języku angielskim.

Powtórzę – porozumiewania się.

To właśnie jest kluczowe! Na większości stanowisk wcale nie musisz znać angielskiego nawet w stopniu zaawansowanym. Ani mówić z pięknym brytyjskim akcentem! Wystarczy, że będziesz w stanie swobodnie zakomunikować to, co trzeba. I bez trudu zrozumiesz to, co chcą przekazać Ci Twoi współpracownicy. Jak sobie w tym pomóc? Oto 4 sprawdzone sposoby…

4 sposoby na dobry angielski w pracy

1. Zmień nastawienie!

Nie nakładaj na siebie niepotrzebnej presji. Twój angielski wcale nie musi być idealny, a świat się nie zawali, jeżeli od czasu do czasu popełnisz jakiś błąd. Oczywiście warto się rozwijać. Dlatego nie stresuj się tym, że Twój angielski nie jest wystarczająco dobry, tylko wykorzystaj to, że musisz go używać w pracy, jako świetną okazję do ćwiczenia swoich umiejętności językowych.

2. Poznaj słownictwo branżowe!

Najbardziej stresuje Cię to, angielski znasz tylko ze szkoły, a słownictwo biznesowe czy branżowe jest Ci zupełnie obce? Przecież możesz to bardzo szybko zmienić! Zainwestuj trochę swojego czasu w to, żeby poznać słownictwo używane w Twojej branży. To przecież nie jest problem! Szczególnie z pomocą metody fiszek i promocyjnego zestawu Angielski dla pracujących 🙂

3. Korzystaj z szablonów!

Ułatwiaj sobie życie. Jeżeli już raz poświęciłeś czas na przygotowanie bezbłędnego mejla po angielsku, zapisz go jako szablon i modyfikuj w razie potrzeby. Zastanów się, czego najczęściej dotyczą Twoje wiadomości. Nawet szablony fragmentów korespondencji z pewnością okażą się bardzo przydatne. Zaoszczędzą Ci nie tylko sporo czasu, ale i stresu!

4. Otaczaj się językiem!

Zadbaj o to, żeby angielski nie kojarzył Ci się tylko z pracą i obowiązkami, ale też z rozrywką i relaksem! Daj się wciągnąć w serial albo w książkę po angielsku. A w drodze do pracy słuchaj ulubionego podcastu. Będziesz zaskoczony, jak bardzo regularne słuchanie języka obcego pomoże Ci w swobodnym mówieniu!

Przeczytaj też:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *