Ciekawa lekcja angielskiego czy niemieckiego to cel każdego zaangażowanego nauczyciela języka obcego. Dzisiaj przedstawiamy Wam trzy nauczycielki, które stale szukają sposobów na uatrakcyjnienie swoich lekcji i zmotywowanie uczniów do samodzielnej nauki w domu. Cieszymy się bardzo, że wykorzystują do tego nasze FISZKI 🙂
-
Promocja!
ANGIELSKI Z NAKLEJKAMI
29,00 zł Kup produkt -
Promocja!
ANGIELSKI DLA MALUCHA
19,00 zł Kup produkt -
Promocja!
FISZKI + GRA PIOTRUŚ – zawody
19,00 zł Kup produkt -
Promocja!
KONWERSACJE NIEMIECKIE
49,00 zł Kup produkt -
Promocja!
POZNAJ NIEMCY – niemiecki
22,00 zł Kup produkt -
Promocja!
STARTER – niemiecki
49,00 zł Kup produkt
Autorkami tego wpisu są:
Brygida Wasilewska – nauczycielka j. niemieckiego w gimnazjum
Marta Mnich – nauczycielka j. angielskiego w szkole podstawowej i gimnazjum
Dorota Stradałowicz – nauczycielka j. angielskiego w szkole podstawowej
Dajcie się zainspirować ich pomysłami na ciekawe lekcje angielskiego i niemieckiego!
Nauczyciele testują FISZKI w szkole
Jesteśmy nauczycielkami języków obcych, angielskiego i niemieckiego w Zespole Szkół w Łapach. Pracujemy z uczniami na poziomie klas 1-3 oraz 4-6 szkoły podstawowej i gimnazjum. Chcemy nieustannie motywować naszych uczniów do samodzielnego zgłębiania i wykorzystywania wiedzy, a także do efektywnego powtarzania i utrwalania materiału. Dlatego stale szukamy nowych sposobów nauczania.
Fiszki okazały się strzałem w dziesiątkę. Przede wszystkim było to coś nowego i interesującego. Nasi uczniowie bardzo chętnie pracowali z fiszkami i utrwalali materiał poznany na lekcji. Dwustronne kartoniki pobudziły też kreatywność naszych uczniów – sami mieli wiele pomysłów na wykorzystanie fiszek podczas lekcji 🙂 Starsi uczniowie używali ich m.in. do budowania dialogów, powtarzania słownictwa, a młodsi utrwalali słownictwo, bawiąc się w „Piotrusia” bądź „Memorki”. Założone przez nas, nauczycieli, cele zostały osiągnięte, a nasi uczniowie mogli poznać nowe sposoby na naukę języków.
FISZKI wykorzystanie podczas lekcji angielskiego:
- Angielski dla malucha
- Angielski dla starszaka
- Domino – fiszki + gra
- Piotruś – fiszki + gra
- Kwartet – fiszki + gra
- Memorki – fiszki + gra
- Angielski z naklejkami
- Starter – język angielski
- Słownictwo 1 – język angielski
- Czasowniki dla początkujących – język angielski
FISZKI wykorzystanie podczas lekcji niemieckiego:
- Starter – język niemiecki
- Słownictwo 1 – język niemiecki
- Czasowniki dla początkujących – język niemiecki
- Konwersacje – język niemiecki
- Poznaj Niemcy – FISZKI
Ciekawa lekcja angielskiego i niemieckiego – jak wykorzystać FISZKI?
- Gra „Kółko i krzyżyk”
Wykorzystana podczas lekcji dotyczącej zdrowia (z fiszkami z kategorii „Zdrowie”) . Uczniowie mogą grać w parach bądź w pracować czteroosobowych grupach. Układają fiszki 3×3 (jak w standardowej grze „kółko i krzyżyk”) w taki sposób, aby było widać polską stronę fiszki. Kiedy uczeń wybierze fiszkę, tłumaczy hasło i przykład na język obcy. Wygrywa ten, kto pierwszy poprawnie przetłumaczy 3 fiszki pionowo, poziomo bądź na ukos. - Ćwiczenie „To jest nasza historia…”
Uczniowie pracują w grupach czteroosobowych. Każda z grup losuje fiszki z wybranej przez nauczyciela kategorii tematycznej i układa fragment opowiadania, używając haseł i przykładów z fiszek. Następnie swoją część historii przekazuje kolejnej grupie. Zadaniem tej grupy jest wylosowanie nowych fiszek i utworzenie na ich podstawie kolejnej części opowiadania. Ćwiczenie się kończy, gdy wszystkie grupy wymienią się swoimi fragmentami. Na koniec każda z grup czyta opowiadanie na głos. - Ćwiczenie „Jaka to emocja?”
Nauczyciel wybiera fiszki z kategorii tematycznej „Uczucia” i stawia jedno krzesło tyłem do tablicy. Prosi jednego z uczniów, aby usiadł na krześle i podaje mu jedną z wybranych fiszek tak, aby reszta grupy nie widziała hasła. Uczeń stara się pokazać wylosowaną emocję. Reszta grupy ma za zadanie odgadnąć, jaka to emocja, również poprzez zadawanie odpowiednich pytań. - Ćwiczenie „Gdzie co jest?”
Podczas realizacji tematu o meblach i przyimkach określających położenie przedmiotu nauczyciel dzieli uczniów na grupy. Każda grupa pracuje ze słownikiem i przygotowuje karteczki z nazwami mebli znajdujących się w sali lekcyjnej oraz w szkole. Na rewersie fiszki umieszczone jest zdanie z określeniem położenia przedmiotu. Następnie grupy wymieniają się karteczkami. Na koniec zadaniem każdej z nich jest dopasowanie i przyklejenie odpowiedniej karteczki do odpowiedniego przedmiotu.
Przeczytaj też: