FISZKI opinie o metodzie i produktach

FIszki opinie

Bardzo często otrzymujemy od Was – poprzez wszystkie możliwe kanały komunikacji – opinie, w których chwalicie FISZKI. Poniżej przedstawiamy Wam kilka namacalnych opinii na temat metody oraz zawartości merytorycznej FISZEK.

Opinie klientów

Piotr już się nie boi, że nie zapamięta:

Natalia wykorzystuje fiszki do nauki… i nauczania:

Adrian chętnie korzysta z transkrypcji fonetycznej:

Klaudia udowadnia, że FISZKI in blanco można wykorzystać na wiele sposobów:

Artur przesłał opinię na temat Startera do języka francuskiego:

Adriannie też musiały się bardzo spodobać, ponieważ uczy się już trzeciego języka:

Mieszko nie napisał, jakiego języka się uczy, ale jego opinia o FISZKACH jest jednoznaczna:

Z kolei Kamil pochwalił FISZKI do nauki języka hiszpańskiego – jego zdaniem jest to produkt wysokiej jakości i warto w niego zainwestować:

Wszystkie opinie pochodzą z portalu Facebook i zostały zamieszczone na naszym fanpage FISZKI przez fanów.

Zobacz też opinie o fiszkach, które pojawiły się na Instagramie:

Jak uczyć się z fiszek – 6 profili na Instagramie, które inspirują do nauki

Opinie lektorów

Dostajemy również wiele pozytywnych opinii od lektorów, którzy z powodzeniem korzystają z fiszek podczas swoich lekcji. Oto kilka z nich:

Iza Dudziak

  • Lektor w szkole językowej English Unlimited, tłumacz, Gdańsk
  • Język: angielski
  • Wiek uczniów: 24+

Wykorzystywane FISZKI:

Seria 1000, język angielski, poziom B2

Moja grupa na poziomie upper-intermediate korzysta z fiszek ze słownictwem tematycznym na poziomie B2 FCE. Ilość i poziom tego słownictwa jest odrobinę na wyrost dla mojej grupy, dlatego słuchaczki na początku poczuły się niepewnie, kiedy zorientowały się, że wielu słów i zwrotów nie znają. Wyjaśniłam grupie, że jest to pula słów, na poznanie których słuchaczki mają ten i kolejny kurs. Uspokoiło to bardzo grupę i teraz panie uczą się słów z większym zapałem. Wybieram porcje słów związane z tematem zajęć. Słuchaczki uczą się słownictwa przez tydzień, a na zajęciach sprawdzają się wzajemnie w parach lub większych grupach. Jest to bardzo motywujące dla słuchaczek i widzę też, że taki rodzaj rywalizacji wpływa na panie bardzo pozytywnie. Zauważyłam również, że liczba słów, które pamiętają, wzrasta. Wyraźnie widać efekty regularnej pracy nad rozwijaniem słownictwa.

Na kursie indywidualnym korzystam z fiszek na podobnej zasadzie. Słuchacz przez tydzień uczy się jakieś partii słownictwa i sam decyduje, ile słów czy zwrotów już opanował. Na zajęciach ja sprawdzam (czasami w formie krótkiego testu), czy te słowa rzeczywiście są znane słuchaczowi. Część, która nie została opanowana, jest omawiana i ćwiczona podczas zajęć i przechodzi do sprawdzenia na następny tydzień. Moi słuchacze bardzo cenią sobie możliwość korzystania z fiszek i uważają, że dzięki nim robią duże postępy.

Bartosz Czerwiński

  • Lektor w szkole językowej English Unlimited, Sopot
  • Język: niemiecki
  • Wiek uczniów: 18+

Wykorzystywane FISZKI:

seria 1000, język niemiecki, poziom B1

Ponieważ standardowo na kursie egzaminacyjnym powtarzane jest całe słownictwo, FISZKI służyły samodzielnej pracy w domu polegającej właśnie na utrwaleniu i uzupełnieniu leksyki. Praca zaczynała się na zajęciach (ćwiczenia leksykalne), kontynuowana była jako praca domowa (przyswojenie fiszek z wybranych kategorii), podsumowywana na kolejnych zajęciach (gry sprawdzające, test leksykalny). FISZKI w grupie egzaminacyjnej sprawdziły się doskonale, były bardzo wysoko ocenione przez słuchaczy, sprzyjały systematycznej pracy, motywowały do niej, a na egzaminie były widoczne rezultaty – wszyscy z grupy zdali egzamin na oceny „gut” i „sehr gut”.

Justyna Malec

  • Lektor prywatny, Zamość
  • Język: angielski
  • Wiek uczniów: 14-16

Wykorzystywane FISZKI:

FISZKI in blanco, język angielski, poziom – od A1

Uczę języka angielskiego wyłącznie prywatnie. Zazwyczaj udzielam korepetycji „jeden na jeden”, czasami w grupie. Podczas zajęć używam FISZEK in blanco, ponieważ materiał przerabiany w szkole zakłada opanowanie konkretnego zasobu słownictwa. FISZKI in blanco spisują się idealnie jako materiał do nauki mówienia. Ta umiejętność sprawia wielu uczniom bardzo duże problemy. W szkołach kładzie się nacisk głównie na naukę gramatyki, słownictwa i pisania, a mówienie jest na ostatnim miejscu.

Nauka mówienia za pomocą fiszek polega na losowaniu kartonika ze słówkiem i opisaniu go przy użyciu synonimów, antonimów itp., bez używania gestów czy rysunków. Należy zrobić to tak, aby pozostałe osoby w grupie odgadły opisywane słówko. Korzystałam z tego typu zadań w trzyosobowej grupie gimnazjalistów. Wprowadziłam też system punktów – wiadomo, że współzawodnictwo u dzieci w tym wieku jest ważne. Słownictwo było zróżnicowane – od postaci popkultury po słowa związane ze szkołą. Były to zajęcia wakacyjne, więc nie musieliśmy się skupiać na typowo szkolnym materiale. Pomysł przyjął się naprawdę dobrze.

Najlepsze było to, że uczniowie sami domagali się grania w zgadywanie słówek, które szybko utkwiły im w pamięci. Nawet po skończonych zajęciach uczniowie brali moje fiszki i sami kontynuowali grę, świetnie się przy tym bawiąc. A zachęcić uczniów do samodzielnej nauki to przecież marzenie każdego nauczyciela!

A jaka jest Twoja opinia o FISZKACH?

Jeśli lubisz FISZKI, zostaw nam swoją opinię w komentarzu i pokaż ten post znajomym.