Fiszki kompetencji – jesienne nowości 2019

Fiszki kompetencji - 3 nowe tytuły

Gdyby ktoś mnie zapytał, jaka kompetencja jest najważniejsza, odpowiedziałbym – wytrwałość. Rozumiana jako umiejętność ciągłego poprawiania siebie i swojej pracy. W drodze do celu. Potwierdzają to zresztą badania Angeli Duckworth, które wskazują wytrwałość (ang. grit) jako cechę, która najczęściej przesądza o sukcesie. Dlatego dziś, chcemy wam zaprezentować kolejne już fiszki kompetencji.

Wytrwałość dobrze wspierać prostymi narzędziami. Bo wytrwałość nie oznacza nagłych zrywów i rewolucji. To powolne stawianie kroków. I powolne odsłanianie kolejnych kart… fiszek

Sam wytrwale jeżdżę od ponad 18 lat po Polsce i Europie i szlifuję kompetencje uczestników moich szkoleń. Jednocześnie wciąż poprawiam swoje materiały. Techniki. Zawsze bazuję przy tym na nauce – głównie psychologii poznawczej i psychologii motywacji. Jednak ja jestem jeden, a tydzień ma pięć dni roboczych. Wniosek? Moje szkolenia słabo się skalują.

Dlatego, gdy w 2016 roku Wydawnictwo Cztery Głowy zaproponowało współpracę przy fiszkach szkoleniowych, zgodziłem się. Idea była (pozornie!) prosta – przetłumaczyć najważniejsze kompetencje 21. wieku na 38 kart. Zmieścić to, co normalnie zajmuje kilkanaście godzin szkoleniowych, w formacie, który łatwo zmieści się w kieszeni. Na awersie wyłożyć potrzebną teorię. Na rewersie zaproponować ćwiczenia. 

I udało się. Od czterech lat – zawsze jesienną porą – wypuszczamy w świat kolejne fiszki kompetencji. Każdą kolejną „czwórkę” (bo tytuły wydajemy „czwórkami”, w tym roku wyjątkowo wydajemy „trójkę”) przygotowuję tak, żeby była potrzebna. I żeby zebrać autorów, którzy są praktykami szkoleniowcami.

W tym roku postawiłem na następujące kompetencje:

JAK TWORZYĆ PRODUKTY I USŁUGI? zrozumieć Design Thinking

To NIE jest kolejna pozycja, która będzie próbowała Cię przekonać, że Design Thinking to lek na całe zło. To zestaw praktycznych narzędzi, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć Twoich klientów, a w efekcie stworzyć mądre i potrzebne rozwiązania. Fiszka po fiszce nauczysz się tworzyć ofertę, która pozwoli Ci wyróżnić się na rynku i dostarczy świetnych doświadczeń jej odbiorcom. Spójrz na swoje działania z innej perspektywy! Rozwiń się! Teraz!

JAK ASERTYWNIE KOMUNIKOWAĆ? i osiągać swoje

To NIE jest kolejny poradnik o asertywności. To narzędzie edukacyjne, dzięki któremu przekonasz się, że asertywność to coś więcej niż umiejętność odmawiania. Fiszka po fiszce poznasz narzędzia budowania asertywnej postawy i nauczysz się, że możesz sięgać po swoje, nie raniąc innych. Wzmocnisz samoocenę i zaczniesz asertywnie komunikować swoje potrzeby. Tylko niezbędna teoria oraz konkretne i proste ćwiczenia. Rozwiń się! Teraz!

JAK KOMUNIKOWAĆ SIĘ W PRACY? dobre praktyki

To NIE jest kolejny poradnik o komunikowaniu w pracy. To narzędzie edukacyjne, dzięki któremu dowiesz się, jak lepiej mówić, a przede wszystkim – jak lepiej słuchać. Nauczysz się kształtować empatię. Minimum teorii i solidna porcja praktyk. Bo komunikacja to narzędzie – najlepsze narzędzie do budowania relacji. Warto używać go z pełną świadomością. By osiągać swoje cele i budować lepsze relacje. Rozwiń się! Teraz!

I choć wszystkich tytułów serii jest już 15, to idea jest ciągle ta sama – zmieścić szkoleniowe godziny na 38 kartach. Obojętnie czy chodzi o Design Thinking, storytelling, motywację, trening antystresowy, copywriting czy inne istotne kompetencje 21. wieku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *