Od 15 do 21 sierpnia w III LO im. Marynarki Wojennej w Gdyni trwała siódma edycja Gdynia Business Week (polski odpowiednik Washington Business Week). To wydarzenie, w którym co roku bierze udział około 100 uczniów szkół średnich – młodzież uczy się, jak kierować własną firmą, planować przychody i wydatki, a także jak radzić sobie z konkurencją. Zajęcia prowadzą instruktorzy z dużych amerykańskich firm (np. Boeinga), dlatego jest to też bardzo intensywny kurs angielskiego (z naciskiem na Business English!) – intensywny, bo codzienne spotkania rozpoczynają się już o 8.00 rano, a światła w salach gasną często dopiero przed 22.00!
Wydawnictwo Cztery Głowy partnerem Gdynia Business Week
Nasze wydawnictwo już od trzeciej edycji jest jednym z partnerów Gdynia Business Week – przedstawiamy prezentacje dotyczące zakładania i prowadzenia własnej firmy w Polsce, oceniamy (jako członkowie jury) uczestników i fundujemy dla nich nagrody. W tym roku miałam też przyjemność towarzyszenia jednej z grup jako współinstruktorka – asystowałam instruktorce amerykańskiej jako osoba znająca polskie realia działalności gospodarczej (a czasem też jako tłumacz…), tak aby młodzież mogła przełożyć sobie amerykańską teorię na polską praktykę 😉
Było to dla mnie niesamowite doświadczenie. Byłam pod wrażeniem ogromnego zaangażowania młodych ludzi w zdobywanie wiedzy – poświęcili przecież część słonecznych wakacji, aby na tydzień zamknąć się w szkolnych murach (przez cały tydzień nie wolno im opuszczać terenu szkoły – nocują w internacie) i uczyć się, uczyć, uczyć… Po tygodniu widać było jednak olbrzymie postępy – nie tylko w ich poziomie angielskiego, ale przede wszystkim w znajomości zależności między nakładami finansowymi, ceną produktu i działaniami konkurencji a zachowaniami klientów i zyskiem (musieli nawet zajmować się hipotetycznymi problemami personalnymi czy kwestiami ekologicznymi w swojej „firmie”!). Tę wiedzę rzadko dziś zdobywa się w szkole, a szkoda, bo niejednego młodego przedsiębiorcę uchroniłaby przed wieloma kosztownymi błędami…
W przyszłym roku koniecznie weź udział!
Zachęcam Was gorąco do uczestnictwa w podobnych inicjatywach – nie tylko w Gdyni. Business Week odbywa się także w Gdańsku, Bolesławcu i Mińsku Mazowieckim, a w przyszłym roku planowany jest też w Gorzowie Wielkopolskim. To wspaniała okazja nie tylko do zdobycia pożytecznej wiedzy i podniesienia poziomu języka angielskiego, ale także do zaprezentowania się potencjalnym pracodawcom i nawiązania trwałych przyjaźni!
O ostatnim Gdynia Business Week możecie przeczytać tutaj, a jeżeli bierzecie pod uwagę wzięcie udziału w przyszłorocznej edycji, to wszystkie informacje znajdziecie na stronie Gdynia Business Week.